Nudlar och två flaskor vin

2016-04-12 — 14:49:08
 
I lördags, efter flera timmars korrekturläsning som slutade så här, kände jag att jag behövde komma ifrån lite. Vid sjusnåret begav jag mig ut i skymningen för att gå och handla mat. Jag skulle nämligen laga middag för två.
 
 
Solen höll på att gå ner, men det var fortfarande varmt ute. Lever för vårkvällar.
 
 
Vid mataffären mötte jag upp den här älsklingen. Vi sa att gud vad det känns som att vi hänger jämt jämt jämt? Sen insåg vi att det gör vi ju också. Vi har känt varandra i snart ett år, så jag tycker det är så fint att vi fortfarande är så otroligt kompisnykära i varandra. Häromveckan på en klubbtoalett drog hon mig till sig och sa, "Hanna, du är den första jag ringer när jag ser en söt hund" <3
 
 
Linnea var väldigt glad men också i fruktansvärda smärtor, av en och samma anledning: nya skor. Så fina dock!! "Det är bara att le och låtsas som ingenting".
 
 
Sedan lagade vi (jag) middag, drack två flaskor vin och pratade långt och länge om hur mycket vi saknar somrarna på landet hemma i Sverige. Vi fick sådan brutal hemlängtan att vi var tvungna att pausa efter en stund.
 
Så fint att man kan börja följa varandra lite oskyldigt på Instagram och ett år senare behöva smsa varandra och ba "hallå vi har inte setts på så länge?" fastän det bara gått typ fyra dagar. Älskade bästis.

Hanna x


Kommentarer

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnea

lipade lite. dricker mangosmoothie på redwood, de har dörrarna öppna så känns som att jag är utomlands någonstans. enda som fattas är du!!!!!

2016-04-12 / 15:25:09
URL: http://lejonlinnea.blogspot.se