Onsdag

2016-06-15 — 16:35:00

Hur har din dag varit?
Sådär, den började med ångest så jag ringde och sjukanmälde mig. Har tagit det lugnt, kollat på true crime-dokumentärer och målat och pysslat lite. Om en liten stund ska jag ner till stan för att dricka öl med Linnea och Lucy!



Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Fick smsa mamma och fråga och fick svaret Eda efter mammas farmor/Signe efter mammas mormor. Eller Carl.

Vilket är ditt största beroende?
Jag har ett omättligt bekräftelsebehov. Har väl försökt stilla det på mindre bra sätt innan som jag nu försöker vänja mig av med. Sakta men säkert blir det bättre.

Vad gör du när ingen annan ser?
Onanerar, och läser fanfiction. Inte samtidigt dock.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Sminka mig! Samt dammsuga, för det är en sån sjuk tillfredställelse att suga upp allt damm och smuts. Det får mig inte att göra det oftare dock.

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Depression och panic disorder. Har dock fått medicin för båda två och har livets bästa stöd så livet börjar bli lite lättare nu.

Vad beställer du på krogen?
Billig öl, ofta Amstel. Annars gin&tonic om jag vill spexa lite.

Vilken är din största skräck?
Här skulle jag skrivit ormar med stora bokstäver innan, men nu har jag träffat/hållit/klappat en orm och kommit över min sjuka ormfobi!! Så jävla ballt att det gick. Så istället: HÖJDER.

Hur gör man för att ragga på dig?
Träffa mig när jag inte legat på 4 månader, dricka massa öl och vara trevlig, snygg och charmig. Visar man sig sedan vara världens bästa dagen efter också kanske man sitter här 6 månader senare och är ihop med mig.



Vad har du funderat över på sistone?
Klippa håret, så det gjorde jag för några veckor sen. Ett sånt jävla supertips är: lär dig klippa håret själv! Så länge man har en frisörsax och inte ska göra något alldeles för avancerat är det så värt, och så mycket billigare.

När skäms du?
När ångesten sliter och drar i mig och jag inte klarar mig själv. Skäms över att min pojkvän behöver vara där och fånga upp mig innan det övergår i panik, att han de senaste månaderna fått ta ett större ansvar i vår relation eftersom jag inte kunnat.

Vem är den mest kända människa du talat med?
Känner en som spelade hockey i Frölunda men annars ingen? Kontrasten mot Linnea som ringer svenska kändisar och kungligheter pga jobbet.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
ASSÅ, lol, pepp, ärligt? Minns när jag flyttade till England och sa "absolutely" heela tiden, vet inte varför. Säger "sambo" väldigt ofta nu pga har precis lärt Greg vad det betyder och han tycker det är kul att vi kallar varandra det.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Greg tycker jag har "en väldigt fin form på huvudet".

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
För tillfället är det att orka gå till jobbet. Är väldigt trött i huvudet pga sjukdom och mediciner, men har en förstående chef och öppen dialog på jobbet som gjort att jag kunnat slappna av mer.

Vad gör du när du är ledsen?
Håller om hårt, hårt och gråter/snorar mot någons bröst. Är jag ensam ligger jag mest stilla i sängen eller glor ut genom fönstret, men jag försöker bli bättre på att sysselsätta mig. Häromdagen slängde jag av mig täcket, tappade upp ett bad och tonade håret istället. Små segrar.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Köpte en klänning från Weekday häromdagen som jag nog absolut kunnat leva i. Så bekväm och snygg. Ni hittar den här.



Har du någon gång slagit någon?
Antalet gånger man i retrospektiv fantiserat om detta? Äckliga killar på krogen eller män som tafsar på en i en proppfull tunnelbanevagn. Men nej, jag har nog aldrig slagit någon.

Vad ser du fram emot just nu?
Midsommar på svenska västkusten!! Annars exakt hela sommaren: min systers bröllop, Emmabodafestivalen och att sedan flytta till en annan stad. Är glad att jag inte kommer ha tomt på saker att göra.



Kommentarer

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: