Slaget i magen

2016-06-13 — 15:25:24
"Har du läst allt det hemska folk skriver om Orlando?"
"Nej", säger jag. "Jag försöker att inte tänka på det"

Insikten, det är sant. Det är så jag hanterat det. Det är så jag hanterar sånt här. Tänk inte på det, läs inte om det. Scrolla förbi det. Man har vant sig nästan. Men när jag står där i vardagsrummet och hör orden jag uttalar blir jag med ens illa till mods. Vi är mitt i städdagen, har precis storhandlat, packat upp och sedan gjort fint i köket. Jag ursäktar mig själv och går upp för trappan, tänker att jag ska gå och börja göra i ordning vårt rum istället. Dammsuga kanske.
 
Jag hinner inte långt förrän underläppen börjar darra. Hjärtat kanske slår lite hårdare. Halvvägs genom att bädda sängen brister det. Jag måste sätta mig ner. Stora, tunga tårar droppar ner på heltäckningsmattan. Tysta dunsar, knappt att jag själv hör dem. Efter en liten stund känner jag ett par armar runt mig, och jag gråter mot hans hals och färgar t-shirten mörkgrå.

"Att vi fortfarande måste dö för det".


Kommentarer

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: