En helg i London

2016-03-16 — 21:57:00
 
Nästan en vecka efter jag fyllde år kom mamma och pappa över till Brighton för att besöka mig och få fira mig lite. Vi hade bestämt sedan innan att på lördagen skulle vi åka upp till London och hänga där över helgen, men jag tyckte det var viktigt att de fick träffa en bästis innan vi begav oss. Tidigt på morgonen snubblade den här in genom dörren och fick låna kläder/smink/plattång efter att sovit borta natten innan.
 
 
Tillsammans traskade vi ner till stan, närmare bestämt Blackbird som är ett fett mysigt café med god frukost. Beställde kaffe, avokadomackor och juice och tjötade i någon timme innan vi var tvungna att gå till stationen.
 
 
Vi gick på sciencemuseet, åt middag, strosade en stund och gick sen och drack öl på en liten pub vi hittade i närheten av stället vi bodde på. Varje gång jag ska föra samman olika personer får jag sån sjuk stress, tills jag inser att de är riktiga människor med social kompetens och ba... aha. Så nu är pojkvän träffar föräldrar-biten över och det gick verkligen så himla bra.
 
 
Vi checkade ut från hotellet och begav oss till Tate Modern för att kolla på konst. De hade en utställning med Guerilla Girls som jag tyckte var nice, har sett en del av det innan men ändå. Tycker det är så jävla viktigt att lämna skrivbordet ibland och påminna sig själv om det finns så jävla mycket som räknas som konst, och att man inte ska begränsa sig och fastna i samma spår. Tror det är fett nyttigt.
 
Sedan åkte vi till Shoreditch och gick runt en stund innan vi tog en sista kaffe och åkte hem. Mamma och pappa till Gatwick för att flyga till Sverige, och jag och Greg till Brighton för att totaldäcka i hans säng.
 
Det var den helgen.
Hanna x


Kommentarer

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: