2016

2017-01-09 — 17:31:30


Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Sålde min första upplaga prints, målade på beställning och vågade ta betalt, flyttade ihop och blev sambo.
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Blev psykiskt sjuk och sedan frisk igen.
 
Vilka länder besökte du?
Sverige, Danmark över nyår, Frankrike med tjejerna, Tyskland med Moa.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, men någon från min högstadeklass väntar barn? Sjuk insikt att vi är fysiskt kabapla att klämma ut ungar nu! Har fortfarande inte kommit över faktumet "mens". 
 




Gjorde någonting dig riktigt glad?
Fyfan, JA: mina vänner. Mina bästisar som gör mitt liv till allt det är. All pepp, styrka, kärlek jag får av dem är allt jag någonsin kommer behöva och det är så betryggande att tänka den tanken. Älskar, älskar, helt och hållet genomälskar er allihop.





Vad önskar du att du gjort mer?
Målat ännu ännu mer.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Haft ångest, men det kan man ju inte riktigt säga. Depressionens fel. 
 
Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
Midsommar, min syrras bröllop 16 juli och 17 september när jag och Greg flyttade till Bristol.


 
Vad var din största framgång på jobbet 2016?
Att jag pratade öppet med min chef/ledningen om min psykiska ohälsa, fick hjälp och stöd och gick ner till fyra dagars arbetsvecka, och till slut sa upp mig tidigare än planerat för att jag behövde vilan.  
 
Största framgång på det privata planet?
Allt jag har bearbetat med hjälp av min psykolog. Så mycket som bubblat under ytan utan min vetskap.

Favoritprogram på TV?
Hmm, Westworld, Stranger Things?
 
 
Bästa köpet?
Alla sexleksaker heehee
 
Största misstaget?
Att bli ihop med någon när jag inte hade bearbetat min förra förhållande. Hett tips: gör det innan!! 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lol skitledsen! Men samtidigt väldigt lycklig i relationer och vänskaper.
 

 
Saknade du något under år 2016 som du vill ha år 2017?
Sinnesron jag hade 2015! Självständigheten, självförtroendet, självkänslan. Försöker pussla ihop alla delar som är jag efter att ha blivit frisk och det är svårt.
 
Något du önskade dig och fick?
Ett slags driv? Målat mer, övat mer, tagit mer plats på det planet generellt.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Fin hy. Min akne smög sig tillbaka i perioder, inte lika illa som förut men nog för att stressa skiten ur mig. Men jag har försökt embracea att min hy ser ut såhär, den har blivit en hel del bättre de senaste veckorna efter jag börjat ta hand om den mer.
 


Vem saknade du?
Mamma och pappa oftast, och Linnea asmycket nu under hösten.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Flygbiljetter i år igen.
 
Vad fick dig att må bra?
Gå hos psykolog, ta mina känslor på allvar, Greg.


 
Högsta önskan just nu?
Fler roliga illustrationsuppdrag. Och att få må bra det här året.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Linnea mötte mig på Flour Pot klockan halv nio med en bukett blommor och bjöd mig på frukost. Blev grattad på jobbet av mitt gamla team med mer blommor, vin och choklad. På kvällen drack jag öl med några kompisar, sedan kom Greg hem efter att ha varit borta en vecka. Vi struntade i middagsplanerna och hade sex istället. Det var en fett bra födelsedag.


 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Finns väl en del saker, men jag försöker omfamna att 2016 inte var mitt år. Det är okej, det får vara så, jag vet varför. Vet att allting bara kommer bli bättre nu.
 
Bästa boken du läste i år?
Har läst Utvandrarna av Vilhelm Moberg sedan november 2015. Fortfarande inte läst ut den, fyfaan vad seg jag har blivit. Kan bara inte koncentrera.
 
Största musikaliska upptäckten?
Mura Masa, KAYTRANADA, Drake, Amason, Kornél Kovács. 


 
Mest stolt över?
Att jag överlevde min andra omgång av depression. Att jag målade mer, tog mig själv på allvar, sa ifrån oftare, hittade rötterna till problem, att jag var ärlig, öppen, rakt på sak. Och framför allt att jag vågade be om hjälp.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Tro på mig själv jävligt mycket. Och äta lite mindre ost.


Kommentarer

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

linnea

äta lite mindre ost<3333

2017-01-10 / 08:23:39
URL: http://lejonlinnea.blogspot.com
Rebecca

babe <3

2017-01-10 / 21:52:28
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Rebecca

superfina bilder!

Svar: Tack fina! <3
winonalane.blogg.se

2018-05-29 / 13:56:16
URL: http://begravningen.blogg.se