Årsresumé

2016-02-14 — 18:55:00
Min fina mentorsgrupp <3 snyft
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Tog studenten och flyttade hemifrån (och utomlands). Gjorde musikal, sjöng på en open mic och illustrerade en bok.
 
Genomdrev du någon stor förändring?
I januari gjorde jag och mitt ex slut efter ett 2,5 års långt förhållande, och jag tror det blev något slags avstamp för året och för vem jag skulle bli. När jag ser tillbaka på det finns det inte mycket jag ångrar men jag kunde inte ana hur mycket jag skulle växa i mig själv och runt andra när jag blev singel. Kan inte riktigt förstå att det bara gått ett år sedan dess? Känns som en livstid sedan.
 
Vilka länder besökte du?
I början av april åkte jag med mamma, pappa och lillebror till USA för att roadtrippa Kalifornien en vecka. Att leva så tight med min familj är inte riktigt min grej, men det var verkligen en fantastisk resa och jag åker hemskt gärna tillbaka. Vår katastrofala studentresa till Cypern ägde rum i juni, fem personer hamnade på sjukhus och när jag kom hem var jag sjuk i typ två veckor. I juli for jag till England i form av en flytt och här är jag fortfarande kvar på obestämd tid (och trivs asbra).
 
Aiya Napa.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Hela studenttiden, alla vänner som jag kom så mycket närmare, att få träffa Carro igen efter fyra månader, att flytta hemifrån och göra något eget.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Egentligen allting jag gjort i år fast mer, mer av det jag vill göra och tycker om. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Tänkt på killar? Eller liksom vad de tycker, inte alltid medvetet men bara varit nojig och övertänkt grejer. Så jävla dumt och onödigt för finns så mycket otroligt viktigare saker att ha i huvudet.
 
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Studenten 4 juni, eller hela studentveckan egentligen, den var verkligen så sinnes rolig. Och flytten 5 juli.
 
 
Vad var din största framgång på jobbet 2015?
Dels att jag fick ett haha, men också att det bara i allmänhet har gått så bra? Har en fantastisk chef och världens finaste kollegor, tjänar så jag överlever och lite till och som det ser ut har jag anställning ett ganska bra tag till. Sedan har jag också gjort mitt första stora illustreringsjobb, och att jag lyckades slutföra det och sedan få betalt för slitet var fett coolt.
 
Största framgång på det privata planet?
Att vara singel och göra mig själv lycklig, göra mina egna val och bara fokusera på vad jag behöver. Har lärt känna så många människor som idag är mina närmaste vänner, upplevt mycket som jag kanske gått miste om annars. Att jag varit lycklig i år egentligen?
 
Favoritprogram på TV?
The Walking Dead. Kommer jag nånsin tröttna på zombies är ju frågan
 
Bästa köpet?
Enkelbiljetten till England
 
Vårat gamla sovrum.
 
Största misstaget?
Vet inte om jag gjort några större misstag, inte något jag ligger uppe och tänker på i alla fall. 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Så himla himla himla mycket gladare. 2014 var ett år jag gärna inte tänker allt för mycket på, och jag är så lycklig att 2015 blev så mycket bättre.
 
Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016?
Under hösten saknade jag väl driv och glöd typ, att göra min egen grej och inte bara låta tiden rinna iväg. Sedan känner jag ändå att det var okej att låta mig själv inte göra något speciellt utan bara få igång livet här, och istället sätta mål för det här året istället. 
 
Något du önskade dig och fick?
Aknefri hy. Jag kom på mig själv häromveckan när jag hade bråttom på morgonen att jag lyckades sminka mig på sju minuter, för ett år sedan spenderade jag 30-40 minuter på det varje dag (!). Den senaste månaden har jag till och med gått till jobbet utan smink två gånger tror jag? Bär omkring på ett helt nytt slags självförtroende och det är så jävla kul att inse.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Självdisciplin!!!
 
Vem saknade du?
Alla vänner som jag blivit så nära med och umgåtts så mycket med under våren, det blev en konstig omställning att flytta ifrån dem.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Smink, mat, flygbiljetter och den sjuka hyran. Det är verkligen helt sinnes vad dyrt det är att bo i Brighton.
 
Vad fick dig att må bra?
Miljöombyte, få reda om mig själv och mina vänner. Jag var rädd för att göra slut och känna mig ensam men jag kan inte ens beskriva med ord hur jävla tacksam jag är för de jag har runt mig. Plötslig hade jag typ femton bästisar och alltid någon att hänga med eller höra av mig till. Tack livet!! 
 
Mina tre änglar <3 love u mest
 
Högsta önskan just nu?
Att 2016 blir minst lika bra som förra året. Januari har lyckats dra ner mig i ångestträsket igen, men jag tror inte jag nånsin mått så här bra och varit så trygg i mig själv som jag är nu faktiskt.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Vaknade upp hemma hos Fanny i Göteborg av att hon och Carro väckte mig med kaffe och frukost på sängen, och efter att ha strosat lite på stan åkte jag hem till Uddevalla igen för att äta middag med familjen. Tyckte Carro hade verkat lite dryg som inte bjudit med mig när hon skulle på lunch med några vänner utan tyckt att jag skulle åka hem istället, men när vi satt oss för att äta knackade det på dörren och där stod Moa. Hon hade planerat med både mamma och Carro att komma och överraska mig när jag trodde hon var i fjällen. Helt lipig satt jag och glodde på henne när vi åt och ba :') she's here!! eftersom vi ses typ 2-3 gånger om året. Efteråt åkte jag in till stan och där väntade ännu en överraskning i form av tända ljus, nybakade kakor och Annie och Bella som skrivit ett långt brev om oss och vår vänskap. Perfekt avslut på en asfin dag.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att ha alla mina nära runtom mig. Att flytta utomlands har varit, och är fortfarande, fantasiskt, men häromnatten bröt jag ihop totalt när jag insåg hur mycket jag saknar mina bästa kompisar och hur långt ifrån vi är varandra. Fyfan.
 
Bästa boken du läste i år?
Sagan om ringen, dels för att den var så rolig och intressant att läsa efter att ha sett filmerna tusen gånger och kanske också för att det var den enda boken jag läste ut? Ett av mina nyårslöften är att läsa ut en bok i månaden, så förhoppningsvis kan jag läsa ut de andra två innan året är slut. 
 
Största musikaliska upptäckten?
Kan inte riktigt säga en enda artist, förutom typ Helen Sjöholm, men jag har lyssnat på mycket funk och jazz och för en gångs skull gjort ordentliga spellistor. Lyssnade på så mycket mer musik 2015 enligt Spotify.
 
Mest stolt över?
Att jag klarade gymnasiet, jag vet att jag inte var den enda som var orolig över om jag skulle få en examen eller inte. Att jag flyttade till England och startade om från början här, och att jag slutförde ett stort kreativt projekt. Egentligen mest glad att jag inte la ner med målandet, var rädd att det skulle bli samma grej som med fotandet för några år sedan. 
 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag ska försöka fortsätta i samma banor, men fokusera mer på mitt skapande och vad jag vill syssla med i framtiden. Vill göra mig tid att läsa på, lära mig mer och bredda mina kunskaper inom det jag tycker är roligt och intressant.


Kommentarer

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

anna

hahah, åh åkte också till ayia napa precis innan studenten, känner typ igen utsikten från det hotellet, på vår resa blev typ också alla sjuka med hosta och dylikt, ganska sjukt ändå

Svar: haha verkligen den värsta resan jag varit på någonsin, men ändå något som är lite kul att ha gjort typ? åker ju inte dit igen i alla fall, det är ju något om är säkert.
winonalane.blogg.se

2016-02-22 / 21:38:59
URL: http://whiskeysour.blogg.se