Lista

2017-06-02 — 12:00:09
 
Vad gör du just nu?
Dricker morgonkaffet, planerar min fredag.
 
Vad skrämmer dig?
Att jag eller någon i min familj ska bli dement, jumpscares, zombieapokalypsen, höjder.
 
Vad peppar dig?
Just nu mamma, livets bästa cheerleader <3
 
Vad vill du ha som huvudsyssla om fem år?
Illustratör/grafisk designer, kan jag få in tatuerare där nånstans vore det fett.
 
Vad får dig att gråta?
Allt, heh. Älskar stämsång, Helen Sjöholm, labradorvalpar.
 
 
Vad måste du ha hemma i matväg?
Kaffe, broccoli, jordnötssmör, något lättlagat/lätt att äta eftersom jag aldrig har motivation till att laga mat om jag är själv.
 
Vad läser du just nu?
Americanah av Chimamanda Ngozi Adichie.
 
Vad är skönt?
Inte att sätta in spiral i alla fall. Föredrar orgasmer, bli kliad hårt på ryggen eller att få håret tvättat hos frisören.
 
Vad gör du när du är arg?
Beror på. Är det personligt, t.ex. i mitt förhållande, kan jag bli tyst/gråtig eller jävligt dryg. Men är det att bli orättvist behandlad på en arbetsplats är jag jävligt noga med att säga ifrån.
 
Vad är din vanligaste hälsningsfras på sms?
Något i stil med "hi baby/sweet peach/angel" (eller den svenska motsvarigheten).
 
——
 
Vad är du avundsjuk på?
Folk på instagram. Jag köper alltid hela fasaden, fastän jag vet att allt inte är så jävla göttigt och att folk inte är så jävla snygga hela tiden. Ger mig enorm ångest.
 
Vad brukar folk kalla dig?
Hunny är nog vanligast. Greg har däremot ett gigantiskt lager av smeknamn, t.ex. Peachy/Sweet blossom/Filthy little gremlin/Little stinker.
 
Vad är det viktigaste som finns?
Kommunikation, psykisk hälsa, att be om hjälp.
 
Vad är ingredienserna för en bra utekväll?
Bekväma kläder/skor, kall öl, bra smink, spel + ens bästisar.
 
Vad är det gulligaste som finns?
Hundar.
 
Vad såg du senast på en scen?
The Magic Gang tror jag.
 
Vad vill du rekommendera?
Boken The Girls av Emma Cline. En bok som fick mig att tycka om att läsa igen, fantastiskt språk och bara jävligt intressant och fylld med igenkänning.
 


Kommentarer

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: